Kurs Kształtowanie kompetencji kluczowych w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej

  • Kod: 29838
  • szt.
  • Cena netto: 121,94 zł 149,99 zł

Kompetencje kluczowe to połączenie wiedzy, umiejętności i postaw. Uczymy się ich przez całe życie, zaczynając od najmłodszych lat, są nam niezbędne do samorealizacji i rozwoju osobistego, funkcjonowania zarówno w rodzinie jak i w społeczeństwie. W kursie uwzględniliśmy treści dotyczące rozwijania wszystkich 8 kompetencji kluczowych, zgodnie z zaleceniami Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej z dnia 22 maja 2018 roku w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie (2018/C 189/01).

Jeśli jesteś nauczycielem, edukatorem lub rodzicem, który chce kształtować najważniejsze kompetencje u swoich dzieci, a nie wiesz jak to zrobić, to ten kurs jest właśnie dla Ciebie. Jeśli planujesz napisanie innowacji, to po tym kursie zrobisz to bez najmniejszego problemu. Wygodnie, bezpiecznie, bez wychodzenia z domu, w dogodnym terminie, z kubkiem ulubionej kawy lub herbaty krok po kroku przybliżymy zagadnienia dotyczące kształtowania kompetencji kluczowych. Przez kurs przeprowadzą państwa doświadczeni trenerzy, którzy mają za sobą kilka tysięcy przeprowadzonych warsztatów: Anna Świć i Rafał Mitkowski.

Uczestnicy kursu otrzymują dostęp do zamkniętej grupy Facebook, stworzonej tylko dla nich, w której będą pozostawać w stałym kontakcie z prowadzącymi kurs.

Jak to działa?

  1. po opłaceniu zamówienia wysyłamy link do aktywacji kursu w Akademii Uczymy Dzieci Programować,
  2. nasi trenerzy za pomocą filmów, scenariuszy i zamieszczonych przykładów pokazują w jaki sposób można uczyć podstaw programowania i robotyki,
  3. kurs można uruchomić wielokrotnie, dzięki czemu każdy może wrócić do wybranych zagadnień,
  4. dostęp do kursu jest ważny przez 1 rok od dnia jego aktywacji
  5. uczestnik może zatrzymać kurs na dowolnym kroku, a następnie kontynuować w odpowiednim dla siebie czasie,
  6. po przejściu całego szkolenia można pobrać certyfikat ukończenia kursu w formacie PDF do wydruku.

Czego potrzebujesz?

Kurs online to zbiór nagrań wideo, scenariuszy i przykładów, które można obejrzeć w dowolnym czasie. Do uruchomienia kursu wystarczy dowolne urządzenie z dostępem do internetu (komputer, laptop, tablet, smartfon).

Program kursu dzieli się na 8 modułów

Moduł 1
  1. Kompetencje kluczowe - wprowadzenie
  2. Kompetencje kluczowe - zestaw narzędzi
  3. Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji - wprowadzenie
  4. Rozumienie i tworzenie informacji - krążki kompetencji
  5. Słuchanie ze zrozumieniem - aktywność z wykorzystaniem maty do kodowania
  6. Słuchanie ze zrozumieniem - aktywność z wykorzystaniem robota edukacyjnego Genibot
  7. Portret Ani - kodowanie robotów edukacyjnych Ozobot
  8. Budujemy dom - układanie obrazka na podstawie wzoru, podanych koordynatów, zabawy z symetrią
  9. Znajdź właściwy dom - kodowanie robotów edukacyjnych Ozobot
  10. Znajdź właściwy dom - kodowanie robotów edukacyjnych Genibot
  11. Obrazek w instrukcji słownej ukryty
  12. Nasze emocje
Moduł 2
  1. Kompetencje w zakresie wielojęzyczności - wprowadzenie
  2. Wielojęzyczność - krążki kompetencji
  3. Świat i jego mieszkańcy - kodowanie robotów edukacyjnych Ozobot
  4. Utrwalamy kolory - aktywność z wykorzystaniem kolorowej części maty
  5. Utrwalamy kolory - aktywność z wykorzystaniem robotów edukacyjnych
  6. Poznajemy potrawy - gra dydaktyczna
  7. Poznajemy potrawy - aktywność z wykorzystaniem robotów edukacyjnych
  8. Poznajemy potrawy - kodowanie robotów edukacyjnych Ozobot
  9. Poznajemy flagi - gra dydaktyczna
  10. Poznajemy flagi - aktywność z wykorzystaniem robotów edukacyjnych
  11. Europa - tworzymy kod przy pomocy symboli graficznych
Moduł 3
  1. Kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii - wprowadzenie
  2. Kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii - krążki kompetencji
  3. Matematyka w życiu - kodowanie robotów edukacyjnych Ozobot
  4. Świat figur geometrycznych - kodowanie robotów edukacyjnych Ozobot
  5. Magiczne drzewa - programowanie robotów edukacyjnych
  6. O jakiej liczbie myślę? - zagadki logiczne
  7. Dodawanie i odejmowanie z wykorzystaniem robotów edukacyjnych
  8. Dni tygodnia - gra dydaktyczna na macie do kodowania
  9. Pory roku i miesiące - gra dydaktyczna na macie do kodowania
  10. Pory roku - kodowanie robotów edukacyjnych Ozobot
  11. Zegary, planujemy dzień - aktywność z wykorzystaniem maty do kodowania
  12. Zegary, planujemy dzień - kodowanie robotów edukacyjnych Ozobot
  13. Dbamy o środowisko - kodowanie robotów edukacyjnych Ozobot
  14. Dyktanda graficzne w dużym formacie
Moduł 4
  1. Kompetencje cyfrowe - wprowadzenie
  2. Kompetencje cyfrowe - krążki kompetencji
  3. Rozszerzona rzeczywistość - propozycje wykorzystania na zajęciach w przedszkolach i szkołach podstawowych
  4. Canva - propozycje wykorzystania na zajęciach w przedszkolach i szkołach podstawowych
  5. Pic Collage - funkcjonalności aplikacji
  6. Pic Collage - propozycje wykorzystania na zajęciach w przedszkolach i szkołach podstawowych
  7. Aplikacje do montażu filmów, aplikacje do nagrywania ekranu
Moduł 5
  1. Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się - wprowadzenie
  2. Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się - krążki kompetencji
  3. Poszukuję informacji, myślę krytycznie
  4. „Dzień dobry…” - kodujemy roboty edukacyjne Ozobot
  5. Szlachetne zdrowie... Aktywność z wykorzystaniem maty do kodowania
  6. To służy zdrowiu - kodujemy roboty edukacyjne Ozobot
  7. To służy zdrowiu - tworzymy kod z warunkami
  8. To służy zdrowiu - kodujemy roboty edukacyjne
Moduł 6
  1. Kompetencje obywatelskie - wprowadzenie
  2. Kompetencje obywatelskie - krążki kompetencji
  3. Północ, południe, wschód, zachód... Sterujemy obiektami
  4. Najpiękniejsze polskie miasta
  5. Święta i uroczystości - aktywność z wykorzystaniem maty do kodowania
  6. Moje urodziny - kodujemy roboty edukacyjne Ozobot
  7. Sto lat - programujemy roboty edukacyjne
  8. Nasza Polska - gra dydaktyczna na macie do kodowania
Moduł 7
  1. Kompetencje w zakresie przedsiębiorczości - wprowadzenie
  2. Kompetencje w zakresie przedsiębiorczości - krążki kompetencji
  3. Lista zakupów - jak rozmawiać z najmłodszymi o pieniądzach
  4. Moja własna waluta - w kręgu monet i banknotów
  5. Zawody - rozszerzona rzeczywistość
  6. Zawody - gra dydaktyczna
  7. Zawody - gra z wykorzystaniem robotów edukacyjnych Ozobot
  8. Zawody - programowanie robotów edukacyjnych
Moduł 8
  1. Miasto moich marzeń - praca projektowa
  2. Kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej - wprowadzenie
  3. Kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej - krążki kompetencji
  4. Sztuka - tworzymy kategorie
  5. Biała kraina... - wprowadzenie barw podstawowych i pochodnych z wykorzystaniem maty do kodowania
  6. Tworzymy kod - barwy podstawowe i barwy pochodne
  7. Poznajemy barwy podstawowe i barwy pochodne - kodowanie robotów edukacyjnych Ozobot
  8. Instrumenty - kodujemy roboty edukacyjne Ozobot
  9. Kolorowe krążki i dzwonki diatoniczne
  10. Muzyka i roboty edukacyjne
  11. Zakodowany układ choreograficzny