Kurs Zaczynamy programować - Scratch Junior i nie tylko

  • Kod: 29837
  • szt.
  • Cena netto: 81,29 zł 99,99 zł

Chcesz wprowadzić nowoczesne technologie do swoich zajęć dydaktycznych, prowadzić zajęcia dodatkowe z programowania dla dzieci, a może jesteś rodzicem, któremu zależy, żeby jego dziecko nie było jedynie biernym odbiorcą cyfrowych treści, a spędzało czas przed ekranem w wartościowy, twórczy sposób... nie wiesz jak to zrobić, które aplikacje wybrać i jak efektywnie wykorzystywać je w procesie dydaktyczno wychowawczym?

Uczestnicy kursu otrzymują dostęp do zamkniętej grupy Facebook, stworzonej tylko dla nich, w której będą pozostawać w stałym kontakcie z prowadzącymi kurs.

Jak to działa?

  1. po opłaceniu zamówienia wysyłamy link do aktywacji kursu w Akademii Uczymy Dzieci Programować,
  2. nasi trenerzy za pomocą filmów, scenariuszy i zamieszczonych przykładów pokazują w jaki sposób można uczyć podstaw programowania i robotyki,
  3. kurs można uruchomić wielokrotnie, dzięki czemu każdy może wrócić do wybranych zagadnień,
  4. dostęp do kursu jest ważny przez 1 rok od dnia jego aktywacji
  5. uczestnik może zatrzymać kurs na dowolnym kroku, a następnie kontynuować w odpowiednim dla siebie czasie,
  6. po przejściu całego szkolenia można pobrać certyfikat ukończenia kursu w formacie PDF do wydruku.

Czego potrzebujesz?

Kurs online to zbiór nagrań wideo, scenariuszy i przykładów, które można obejrzeć w dowolnym czasie. Do uruchomienia kursu wystarczy dowolne urządzenie z dostępem do internetu (komputer, laptop, tablet, smartfon). W dogodnym czasie, bez wychodzenia z domu, z kubkiem ulubionej kawy lub herbaty stopniowo odkryjemy przed tobą świat aplikacji do nauki kodowania. Zaczniemy od Scratcha Juniora, aplikacji z którą poradzi sobie już dziecko w wieku przedszkolnym. Wyjątkowo intuicyjna, nie trudna aplikacja dająca ogrom możliwości. Tu dziecko staje się kreatorem rzeczywistości, planuje, programuje, testuje... Scratcha Juniora można wykorzystać zarówno na zajęciach nastawionych na naukę kodowania, jak również na zajęciach zintegrowanych. Na kursie nie tylko poznasz funkcjonalności tej aplikacji, ale dowiesz się jak przy jej pomocy rozwijać kompetencje matematyczne, językowe i społeczne.

Kolejną aplikacją, z którą zapoznasz się na naszym kursie jest Lightbot Hour, bardzo lubiana zarówno przez dzieci, jak i dorosłych aplikacja. Zaczniemy od najłatwiejszych poziomów stopniowo dochodząc do procedur. Ostatnią aplikacją, którą przedstawimy na tym kursie, będzie Games ozoblockly. Formuła gry powoduje, że dziecko nawet nie zauważa kiedy poznaje kolejne zasady tworzenia programów. Formuła kursu pozwala na wielokrotne powracanie do wcześniej przerobionego materiału, utrwalenie go, naukę zgodną ze swoimi możliwościami i tempem pracy.

Autorami kursu są doświadczeni trenerzy mający za sobą tysiące godzin szkoleniowych: Anna Świć i Rafał Mitkowski. Wykorzystaj ich wiedzę i doświadczenie i podnieś swoje kwalifikacje razem z nimi.

 

Program kursu

  1. Wstęp
  2. Scratch Junior - instalacja aplikacji na urządzeniach mobilnych oraz praca w aplikacji Scratch Junior na komputerze
  3. Scratch Junior - kilka słów o aplikacji
  4. Scena oraz przyciski i ich funkcje
  5. Duszki - skąd je wziąć, jak je stworzyć? Możliwości wbudowanego edytora graficznego
  6. Tworzymy pierwszy program. Poznajemy kategorie komend
  7. Kolor żółty - puzzle, od których rozpoczynamy tworzenie kodu
  8. Kolor niebieski - komendy odpowiedzialne za ruch
  9. Kolor fioletowy - komendy odpowiedzialne za wielkość duszka, jego obecność na scenie
  10. Kolor zielony - komendy odpowiedzialne za dźwięki
  11. Kolor pomarańczowy - pętle
  12. Kolor czerwony - zakończenie kodu
  13. Tworzymy łatwą grę zręcznościową
  14. Wiersze, opowiadania, lektury - tworzymy animację
  15. Interaktywne plakaty i kartki okolicznościowe
  16. Zaprogramowane cztery pory roku
  17. Lightbot Hour - instalacja aplikacji i kilka pomysłów na grę w wersji offline
  18. Lightbot Hour - wprowadzenie, sposób tworzenia skryptu
  19. Lightbot Hour - procedury
  20. Lightbot Hour - pętle
  21. Games OzoBlockly - poznajemy funkcje edytora
  22. Games OzoBlockly - czas na pierwsze zadania
  23. Games OzoBlockly - wprowadzamy komendę wstecz oraz zawróć
  24. Games OzoBlockly - wprowadzamy dodatkowe kierunki
  25. Games OzoBlockly - znajdź najbardziej optymalne rozwiązanie
  26. Games OzoBlockly - wprowadzamy pętle
  27. Games OzoBlockly - powtarzamy sekwencję
  28. Games OzoBlockly - utrwalamy zdobytą wiedzę
  29. Gra planszowa dla Ozobota